Η Ελλάδα μεταξύ των χωρών της ΕΕ με τη χαμηλότερη χρήση ΜΜΜ



Η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τα υψηλότερα ποσοστά κατοίκων που δεν χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τις μετακινήσεις τους, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat για το 2024. 

Συγκεκριμένα, το 61,3% των πολιτών ηλικίας 16 ετών και άνω δηλώνει ότι δεν χρησιμοποιεί καθόλου δημόσιες συγκοινωνίες. Το ποσοστό αυτό τοποθετεί τη χώρα κοντά στην κορυφή της σχετικής κατάταξης, πίσω μόνο από πέντε χώρες, μεταξύ των οποίων η Κύπρος (85%), και λίγο χαμηλότερα από την Ιταλία (68,0%), την Πορτογαλία (67,8%), τη Γαλλία (65,1%) και τη Σλοβενία (61,6%).

Στον αντίποδα, χώρες με πολύ χαμηλότερα ποσοστά μη χρήσης είναι το Λουξεμβούργο (15,7%) όπου οι αστικές συγκοινωνίες είναι δωρεάν, η Εσθονία (26,6%) και η Σουηδία (26,7%). Παράλληλα, το Λουξεμβούργο καταγράφει και το υψηλότερο ποσοστό εβδομαδιαίας χρήσης δημόσιων συγκοινωνιών (23,1%), ακολουθούμενο από τη Λετονία (19,2%) και την Εσθονία (18,2%). 

Στην Ελλάδα, μόλις το 6,7% απάντησε πως χρησιμοποιεί τις αστικές συγκοινωνίες καθημερινά (πίσω μόνο από την Κύπρο, την Ιταλία και τη Σλοβενία), το 13,3% απάντησε πως τη χρησιμοποιεί σε εβδομαδιαία βάση, το 8,1% κάθε μήνα και το 10,7% πιο σπάνια. 

Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, περισσότεροι από τους μισούς πολίτες (50,6%) δεν χρησιμοποιούν καθόλου δημόσιες συγκοινωνίες. Από όσους τις χρησιμοποιούν, το 10,7% τις επιλέγει καθημερινά, το 11,6% σε εβδομαδιαία βάση, το 10,0% μηνιαία και το 17,1% πιο σπάνια. 

Αλέξανδρος Λιάρος – athenstransport.com

 

 

 

 

 

 

 

Διαβάστε περισσότερα


Μετρό Θεσσαλονίκης:Το κόστος έφθασε τα 3 ΔΙΣ και συνεχίζει...



Μαρία Λιλιοπούλου www.ethnos.gr 

 

Μπορεί η λειτουργία της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης να πλησιάζει πλέον τον 1,5 χρόνο, ωστόσο ο λογαριασμός για την κατασκευή του εξακολουθεί να μεγαλώνει. Νέα κεφάλαια στο ήδη βαρύ κόστος του πιο πολύπαθου έργου προστίθενται μέσω των αποζημιώσεων που εξακολουθούν να επιδικάζονται από διαιτητικά δικαστήρια. 

Και ενώ το έργο εισέρχεται στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση της επέκτασης προς την Καλαμαριά, οι πρόσφατες αποφάσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επιβεβαιώνουν ότι ο οικονομικός απολογισμός παραμένει ανοιχτός, με το Δημόσιο να καλείται να καλύψει νέες απαιτήσεις που προκύπτουν από πολυετείς εκκρεμότητες και καθυστερήσεις. 

Μόλις χθες, εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2026 - 2030 δύο διακριτές πράξεις που αφορούν αποζημιώσεις προς την ανάδοχο κοινοπραξία. Η πρώτη αφορά τη βασική γραμμή του μετρό, με την αποζημίωση να προσεγγίζει τα 90,6 εκατ. ευρώ, ενώ η δεύτερη την επέκταση προς Καλαμαριά, με επιπλέον 10,77 εκατ. ευρώ. 

Συνολικά, δηλαδή, οι νέες εγκρίσεις ξεπερνούν τα 101 εκατ. ευρώ.

Οι νέες εγκρίσεις έρχονται να προστεθούν σε προηγούμενες αποφάσεις που είχαν ήδη ανεβάσει σημαντικά το ύψος των αποζημιώσεων του μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο έφτασε τελικά να κοστίσει συνολικά 3 δισεκατομμύρια ευρώ μαζί με την επέκταση. 

Σε προγενέστερη φάση, τον Μάιο του 2025 οι εγκρίσεις για τη βασική γραμμή είχαν διαμορφωθεί κοντά στα 100 εκατ. ευρώ, ενώ για την επέκταση προς Καλαμαριά είχαν ήδη εγκριθεί αποζημιώσεις ύψους 53 εκατ. ευρώ, γεγονός που καταδεικνύει ότι το «πάγωμα» των εργασιών και οι αλλαγές στον σχεδιασμό που στιγμάτισαν το έργο γέννησαν πολυετείς καθυστερήσεις, οι οποίες έχουν κοστίσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στο Ελληνικό Δημόσιο.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Διαβάστε περισσότερα


Ελεγκτής κομίστρου : Η νέα ειδικότητα δημοσίου υπαλλήλου ...στο επιτελικό κράτος



«Με το Άρθρο 23, οι ελεγκτές κομίστρου σε Μετρό, Ηλεκτρικό, Τραμ και λεωφορεία εξομοιώνονται με δημοσίους υπαλλήλους κατά τον Ποινικό Κώδικα. Κάθε επίθεση εναντίον τους (εξύβριση, απειλή ή σωματική βλάβη) θα επιφέρει αυτεπάγγελτη δίωξη, χωρίς να απαιτείται μήνυση από το θύμα, ενώ οι ποινές θα είναι ιδιαίτερα αυστηρές βάσει του άρθρου 315Α.»

 

Πλέον -και με νόμο- η μόνη κρίσιμη ειδικότητα στις αστικές συγκοινωνίες είναι οι ελεγκτές κομίστρου.

Το γιατί ...το καταλαβαίνετε και αυτό.  

Γιαυτό πάψτε να ασχολείστε με τους οδηγούς.  

 

 

 

 

 

 



Διαβάστε περισσότερα


ΟΑΣΑ: Αρωγός και στην ηλεκτροκίνηση των ταξί





Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ανέφερε χθες στη βουλή ότι  «Θα έχουμε εδώ στην Αθήνα, σε 10 πιάτσες που χειρίζεται ο ΟΑΣΑ, ταχυφορτιστές. Έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες με τον ΔΕΔΔΗΕ, υπάρχουν ακόμη κάποιες αδειοδοτήσεις, που πρέπει να προχωρήσουν, και μέχρι τέλος του 2026 θα το έχουμε καταφέρει»

 

 

 

 

 

 

Διαβάστε περισσότερα


 
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | Copyright © 2011 | 0sy-driver